środa, 27 stycznia 2016

Wybory Miss

Dziś parę słów na temat wyborów miss…

Od czasu mojego udziału w wyborach minęło już parę miesięcy pisze ten post teraz ponieważ postanowiłam sobie dać troche czasu na przedstawienie wam realnie wyglądu tego konkursu. Dodatkowo zbliżają się castingi do następnej edycji (tutaj link do wydarzenia w Lublinie.) a dużo z Was pyta mnie o to jak to wszystko wyglądało. Więc zainteresowane zapraszam do lektury :)

Dlaczego wzięłam udział w konkursie?

Postanowiłam wziąć udział w wyborach bo dają dużą szanse na ropoczęcie kariery w modelingu. Wiedziałam, że przede mną jest dużo pracy szczególnie na zgrupowaniu ale nie spodziewałam się, że będzie dla mnie to takie ciężkie. Trzeba przyznać - nie jest to konkurs dla nie pewnych siebie dziewczyn, które nie potrafią zawalczyć o swoje. Tu najważniejsza jest determinacja i ciężka praca by jak najlepiej wypaść na gali. Fizycznie myślę, że jest w miarę łatwo chociaż moje zgrupowanie wiązało się z ciągłymi próbami choreografii i małą ilością snu. Najgorzej jest moim zdaniem w relacjach z rywalkami. Osobiście potrzebowalam chwili na dojście do siebie po gali - byłam zmęczona fizycznie i psychicznie, ale bardzo dumna, że udało mi się zdobyć tytuł. W życiu bywa różnie i choć nie polubiłam się z większością dziewczyn z mojej kategorii wiekowej, fajne chwile spędzone z starszymi dziewczynami i ekipą produkcyjną nie tylko na zgrupowaniu, ale tez na sesjach i akcjach promocyjnych, możliwość tworzenia gali oraz wszystko czego się nauczyłam przeważyło nad tymi gorszymi momentami, zwątpieniami i z czystym sumieniem mogę Wam powiedzieć, że BYŁO WARTO! Jeżeli marzycie o pracy w świecie mody, i macie choć trochę wiary w siebie, chęci by spróbować ZRÓBCIE TO koniecznie. Nic nie stracicie a możecie wiele zyskać.

Co mi dał udział w konkursie?


- Wzbogaciłam portfolio o kilka dobrych zdjęć
- Kolejna możliwość stanięcia przed kamerą
- Współpraca z miłą i pomocną ekipą produkcyjną
- Nowe znajomości
- Fajne imprezy
- Kontakt z prasą
- Niezapomniane chwile na akcjach promocyjnych takich jak opisywałam tu
- Doświadczenie w chodzeniu po wybiegu
- Współpraca z wizażystkami i fryzjerkami które w moim wypadku nie zakończyły się wraz z końcem wyborów
- Podszkoliłam się w tańcu

Minusy?

Dość ostra rywalizacja. Kłótnie z rywalkami przy takich wydarzeniach są na porządku dziennym choć z tego co słyszałam u nas i tak było dość spokojnie, ale to kwestia tego na jakie osoby traficie. Jedno jest pewne, każda chce wygrać. Wiele się słyszy o różnych akcjach związanych ze sponsorami itp. jednak wiekszość jest nieprawdziwa. Fakt - takie konkursy niosą pewne zagrożenie aczkolwiek osoby, z którymi współpracują organizatorzy są na prawdę zaufane a w razie jakich kolwiek nieciekawych sytuacji możecie liczyć na pomoc i interwencje organizatorów dlatego tu nie ma się czego obawiać i patrzeć na 'plotki z wielkiego świata mody'. Pragnę zaznaczyć iż osobiście nie miałam żadnej tego typu nieciekawej sytuacji. Możecie dostawać również różne propozycje sesji, teledysków itp ale tu musicie pamiętać o umowie na wyłączność z agencją organizującą.

Od castingu do gali…

1) Pierwsze co trzeba zrobić to przyjść na casting! :) Tu liczy się uśmiech i koniecznie umiejętność chodzenia na szpilkach. Co zabrać i jak to wygląda? wszystkie informacje znajdziecie na facebook'owym wydarzeniu konkretnego castingu.
2) Jeżeli spodobacie się jury i zostaniecie wybrane. Zaproszą Was na spotkanie organizacyjne, gdzie dowiecie się jaki jest tegoroczny harmonogram konkursu oraz podpiszecie umowę na wyłączność z agencja organizującą. Poznacie także ekipę produkcyjną.

Nie wiem jak w tym roku ale u mnie później wyglądało to następująco:
O: Wydarzenia obowiązkowe , N: Wydarzenia nieobowiązkowe 
3) N: Spotkanie w Make up place na którym dowiedziałam się jak zająć się swoją cerą i włosami aby dobrze przygotować je do zdjęć i gali. Rady były bardzo pomocne i stosuje je do dziś :)
4) O: Sesja fotograficzna w strojach kąpielowych Azuleny, zdjęcia z sesji opublikowane były na stornie i facebooku miss w celu głosowania, tytuły jakie można zdobyć dzięki temu to Miss Foto, Miss Azulena i Miss internetu, także warto dobrze wypromować swoją kandydaturę wśród znajomych i zachęcić do głosowania ;)
5) N: Akcje promocyjne gali np. rozdawanie ulotek i biletów podczas różnych eventów w mieście np. na Targach Lublin, w Sportparku (kręcenie materiału promocyjnego), Juwenalia. Pomagałyśmy też w tworzeniu misskowego instagrama.
6) N: Konferencja prasowa
7) N: Wywiady w radiu (uczestniczyły wybrane z chętnych dziewczyn)
8) N: Kilkuosobowa reprezentacja do prezentacji biletu VIP na koncercie charytatywnym
9) N: Before party czyli spotkanie integracyjne w klubie Enjoy gdzie można było nas poznać i gdzie my mogłyśmy poznać siebie na wzajem i nawiązać kontakt jeszcze przed zgrupowaniem.
10) N: Spotkanie z telewizją w klubie Enjoy, wywiady i kręcenie materiału promocyjnego.

11) O: Zgrupowanie. 
Tutaj dostaję najwięcej pytań, a więc jak to wyglądało?
Co trzeba mieć ze sobą? Podstawa to szpilki oraz wygodny strój sportowy na próby.
Przed zgrupowaniem dostałyśmy synchro do choreografii i miałyśmy się go nauczyć. Zgrupowanie odbywało się nad jeziorem w Hotelu Polesie. Typowy dzień na zgrupowaniu to pobudka koło 8.00 śniadanie i później całodniowe próby choreograficzne, ale również przymiarki, sesja zdjęciowa, nagrania video (wizytówki i materiały promocyjne). Harmonogram napięty i zajmuje cały dzień, przygotujcie się więc na to, że oczekiwana jest solidna praca i dużo ćwiczeń, tak by na gali wszystko wyglądało perfekcyjnie. Zapewniony miałyśmy dojazd, zakwaterowanie i 3 posiłki dziennie + jakieś drobne przekąski ale w to najlepiej się zaopatrzyć bardziej we własnym zakresie. (Niby taka głupota ale pomyślcie o zabraniu czegoś bo głodne na pewno nie będziecie chętne do prób haha) Pamiętajcie o tym, że nie jedziecie tam wypoczywać i trzeba myśleć o tym żeby się wysypiać i dbać dobrze o siebie, choć nocne rozmowy z dziewczynami są fajne :P 
Nastolatki mogą odwiedzać rodzice, ale inne osoby nie. 
Zgrupowanie trwało 4dni, od poniedziałku do czwartku. Ostatniego dnia wróciłyśmy do Lublina gdzie do późna trwała próba na scenie. Następnie 2dni to punkt kulminacyjny czyli gale finałowe.


12) O: Gala



Przed galą trzeba było zakupić parę rzeczy (jeśli ktoś nie miał): szpilki czarne i cieliste, białe trampki, shorty jeansowe, długie spodnie jeansowe, bieliznę cielistą bezszwową. Pierwszego dnia festiwalu odbywała się Gala Miss Polski Lubelszczyzny i miałyśmy tam jeden występ na otwarcie gali, na Targach jednak musiałyśmy być od rana na próbach i makeupach. W sobotę odbywała się Gala Miss Polski Lubelszczyzny Nastolatek i Lubelska Miss Studentek. Również cały dzień byłyśmy na hali gdzie ponownie odbywały się próby, makeupy i fryzury. Gala to kilka wyjść gdzie prezentowałyśmy stroje casualowe, wieczorowe i kąpielowe. Do tego odpowiadałyśmy na pytania i były odtworzone nasze wizytówki. To było niesamowite przeżycie na prawdę warte tych małych poświęceń <3
Po wszystkim odbywały się nieobowiązkowe after party ale to był jeden z milszych momentów w całej przygodzie z miss. Po wydanych werdyktach z którymi ciężka praca się zakończyła mogłyśmy się w końcu rozluźnić i zrelaksować.

Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania piszcie śmiało, najlepiej w komentarzach by były dostępne dla wszystkich :)

PS: jeśli moja chmura zacznie ze mną współpracować wstawię zdjęcia ze zgrupowania :)

Powodzenia przyszłym miss :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz